2 martie 2007

Laşitatea românilor ...



VisUrat a scris un articol în care ne spune dezamăgit ca Iaşi este un oraş de laşi, adică "oameni câcaţi la cur de frică" pentru ca a vazut cum şi în ce hal a fost bătut un băiat în vazul a vreo 100 de oameni care stateau si se uitau.

Trăim într-o ţară în care ştim să criticăm ţiganii că's proşti, inculti, că ascultă manele etc. Dar cei mai mulşi dintre dobitocii şi cretinii ăstia care se cred mai superiori, nu cred că ar fi în stare, defapt nici nu se gândesc la a ajuta aproapele. Cine se simte, să se simtă că doar deasta are obraz. Dacă ar fi fost ţigan tipul respectiv, era suficient să fie facut ţigan şi deja toţi ţiganii săreau să il ajute !

Mi s-a întâmplat şi mie să particip la aşa ceva. Atât în cazuri în care o fată era batută pe stradă şi lumea se uita ca la teatru şi tot ce spuneau era : "Uite cum dă nemernicul ăla în ea ..." ăi când m-am băgat eu iîn ajutorul fetei, au venit toţi ca eroii după ce a fugit măgaru ăla să sară în ajutorul fetei. Extraordinar.

Coincidenţa face că alaltăieri când am venit cu maxy-taxy în cluj, o doamna, a căzut practic jos langă maxy pentru că i s-a facut rău. Am stat şi am vazut că nimeni nu s-a ridicat să o ajute. A trebuit să mă ridic eu care eram în spate de tot ca sa ies din maxy ca să văd ce are doamna respectivă. Am stat şi am sunat la salvare şi când i-am zis şoferului că să mai stea încă 5-10 minute până vine salvarea ca să nu o las singură pe trotuar pe doamna respectivă. Ştiţi ce mi-a răspuns şoferul ? Că deaia nu mai poate el de ea că o leşinat ! Că el trebuie să işi facă meseria şi că nu are timp de prostii deastea. Ca tot ţăranu a vorbit ! I-am facut puţina morală despre viaţă si cumva a mai stat până a venit salvarea ca daca nu rămâneam amanet acolo.

Chiar e aşa de greu să te implici puţin în aşa ceva ? Chiar e imposibil ? Daca vezi că cineva e bătut, atâta câcat la cur poti să ai încât nu poţi să mergi să ii dai cu ceva în cap la agresor ? Nu te gândeşti că ţi se poate întâmpla şi ţie ? Pentru că în ţara în care trăim se poate întâmpla orice.